O projekcie
Cel i zadania:
ZOO Wrocław od 150 lat angażuje się w ochronę przyrody i ratowanie zagrożonych gatunków. Aby uświadomić światu, jaka jest misja ZOO – wrocławski ogród zaprosił influencerów do edukacyjnej kampanii komunikacyjnej. Ze względu na konieczność dotarcia z informacją do szerokiej i specyficznej grupy docelowej (rodzice pomiędzy 25 a 35 rokiem życia oraz osoby w wieku 18-24 lata spontanicznie odwiedzające zoo), postawiliśmy na wielokanałowość komunikacji.
Pierwszoplanową rolę odegrała współpraca z influencerami, którą wsparliśmy:
- Sziałaniami w social mediach (Facebook, Instagram, YouTube oraz Twitter, z uwagi na ich wiralowość i wysoką zasięgowość oraz potencjał dotarcia do wskazanej grupy docelowej)
- Drukowanymi materiałami promocyjnymi
- Kampanią edukacyjną wewnątrz ogrodu obejmująca wystawy i spotkania edukacyjne,
- Działaniami PR: online, w prasie, radiu oraz telewizji
Obszary działania:
Influencer Marketing
Media relations
event marketing
Social Media
Rezultaty:
- ZOO Wrocław odwiedziło łącznie 37 influencerów, którzy przygotowali 58 materiałów w social mediach – ich łączny zasięg wyniósł 1 575 211 ( ponad 250 tys. więcej niż zakładano).
- W okresie trwania kampanii w social mediach pojawiło się łącznie niemal 39,3 tys. wzmianek na temat ogrodu i jego roli (FB, Instagram oraz Twitter).
- W wyniku kampanii liczba zwiedzających ogród wzrosła o ponad 76 tysięcy.