O projekcie
Cel i zadania:
Stworzenie platformy komunikacji wewnętrznej w spółce zatrudniającej 18,5 tys. osób w dziesięciu rozproszonych lokalizacyjnie oddziałach. Trzy główne komponenty platformy: telewizja zakładowa KGHM TV, dwutygodnik o charakterze tabloidowym Miedziak i kwartalnik Focus KGHM docierają do czytelników regularnie, z atrakcyjnym, dostosowanym do ich potrzeb przekazem. Co istotne, przekazem skutecznym - z anonimowych badań ankietowych dla pracowników wynika, że Miedziak jest najwyżej cenionym źródłem informacji o firmie.
Nasze zadania:
- Zdiagnozowanie głównych barier komunikacyjnych w spółce i opracowanie planu komunikacji wewnętrznej, uwzględniającego zmianę retoryki przekazu oraz nowe narzędzia komunikacyjne.
- Współpraca we wdrożeniu planu, w tym przygotowaniu nowych narzędzi komunikacji.
- Stała współpraca redakcyjna przy wydawnictwach.
Obszary działania:
Badania
Przeprowadzenie audytów komunikacji wewnętrznej (badanie na starcie projektu oraz po wdrożeniu nowych narzędzi), obejmujących analizę istniejących narzędzi, ankiety oraz wywiady pogłębione.
Plan komunikacji
Opracowanie rekomendacji – propozycji rozwiązań dostosowanych do celów biznesowych firmy oraz odpowiadających na zdiagnozowane w trakcie badań bariery komunikacyjne.
Nowe narzędzia
Przygotowanie koncepcji nowych narzędzi komunikacji.
Bieżące wsparcie
Przeprowadzenie warsztatów dziennikarskich i stała współpraca przy redakcji tekstów.
Rezultaty:
- wypracowanie skutecznego sposobu regularnej komunikacji kontaktach z liczną załogą
- pozytywne wyniki badań wśród pracowników (Miedziak najcenniejszym źródłem informacji o firmie)
- stały rozwój narzędzi: rozszczepienie sygnału tv w poszczególnych oddziałach spółki, okolicznościowe wydania specjalne Miedziaka, wersja obcojęzyczna Focusa dla zagranicznych oddziałów
- nagroda Prowly – Mistrzowie Drugiego Planu za „świeżość, nieszablonowe podejście oraz skuteczność w tworzeniu i stałym rozwoju wewnętrznych magazynów pracowniczych - na przykładzie dwóch gazet stworzonych dla KGHM”
Nagrody i wyróżnienia:
Power of Content Marketing Awards Szpalty Roku 2016 - Brąz
Focus KGHM - magazyn grupy kapitałowej KGHM
Magazyn dla pracowników, nakład 1 001 - 10 000 egz.