O projekcie

Cel i zadania:

Dla przeciętnego pasażera pociąg to pociąg. Jednak na Dolnym Śląsku, dzięki wysokiej jakości usług synonimem pociągu stał się ten z logo Kolei Dolnośląskich. Rosnąca popularność i oczekiwania pasażerów stanowiły wyzwanie wobec pojawiających się braków taborowych, braku środków na nowe inwestycje oraz zmiany zarządu spółki. Ten ostatni był szczególnie istotny – KD utrwaliły swój wizerunek jako organizacji z silnym przywództwem, osadzonym na bliskich relacjach z kluczowymi dziennikarzami i kojarzonym z siłą napędową wszystkiego co dobre w kolei na DŚ. Nowy zarząd od początku mierzył się z ogniem krytyki głównie w kontekście kompetencji czy planów rozwojowych. Kluczowa była tu rola aktywistów i miłośników kolei przywiązanych do KD i starego zarządu. Zwyciężał strach przed nieznanym i obawa, że dobrze naoliwiona maszyna się zatrzyma. Eksperci Komunikacjii+PR postawili na odważną strategię intensyfikacji komunikacji i pełnej transparentności. Przedstawiciele KD mieli stać się pierwszym źródłem informacji o kolei w regionie, pokazywać swoją eksperckość w mediach opiniotwórczych, „być blisko” otoczenia biznesowego i społecznego. Kluczem było wykorzystanie media relations, które zostało uzupełnione o elementy komunikacji w social media, działań CSR oraz komunikacji wewnętrznej.


Naszym zadaniem było:

Obszary działania:

Media Relations

Social Media

CSR

Komunikacja wewnętrzna

Rezultaty:

  • Ponad 9500 pozytywnych materiałów w mediach
  • 90% więcej redakcyjnych publikacji medialnych w odniesieniu do pierwszego półrocza 2019 roku
  • Wzrost udziału pozytywnego sentymentu wobec marki do 59,2% w lipcu 2020 w porównaniu z 31,4% w lipcu 2019 (dane Brand24)
  • Wzrost o 15% liczby fanów we wszystkich kanałach social media